onsdag 20. januar 2010

Treningsdagen 11. januar, styrke og 8 km på ski.

Kl 07:00

Nytt program - 6 uker. Blanding av RYP (13 uker) og myo reps. Jeg går svært forsiktig ut med knebøy og markløft denne perioden da jeg ble treg i bena etter veldig tung trening i fjor.

Oppvarmimg 10 min. på tredemølle 12 km/t.
Dype knebøy begynner på 55 kg (RYP)
Markløft begynner på 55 kg (RYP)
Benkpress 5 x 5 130 kg - det var tungt men gikk såvidt
Nedtrekk (myo rep.) 90kg
Triceps stang (mye rep.) 30 kg
Biceps Wire (myeo rep.) 32,5 kg
Mage

Kl 19:45

Jeg skal stampe avgårde på skarvarennet i år og må forsøke å dempe smerten ved turen. Strategien er da selvsagt å få gått endel på ski slik at kroppen venner seg til bevegelser som kjennes ganske fremmed... Det har jo vært et utrolig flott kaldt vintervær her vest og snøen har lagt i ukesvis selv her lagt ute i havgapet. Dermed ligger forholdene til rette like utenfor stuedøren og jeg har vinglet med nordover og har laget meg en løype på et vann hvor jeg går runder.

Dagens "meritter" på ski.

Oppvarming nord til vannet: 11 min.
Runde 1. 10:44 min.
Runde 2. 10:25 min.
Runde 3. 10:13 min.
Runde 4. 10:16 min
Hjemtur: 12 min

Runden er kun ca. 1,5 km, men det er tungt å gå, alt for mye klær (selv om det er minus 10 gr.) og gamle ski gjorde det ikke lettere for ikke å nevne dårlig teknikk (full sjømann). Men jeg knallet nå rundt etter beste evne og brukte mye krefter for å få litt fremdrift -svetten rant.

Det gjorde godt iallefall og det skal nok gå fortere etterhvert - får bare håpe kulden holder seg.

Statistikk (mandager only):

Aktivitet/Status: Siste uke (Totalt/forandring i år)
Styrke økter: 3 (3)
Utholdenhets økter: 0 (0)
Antall km løpt: 0 (0)
Vekt 1. Jan. 93,7 status: 92 (- 1,7 kg)
Andre treningsøkter: 0(0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar